top of page
  • תמונת הסופר/תטל בר

הידעתם שגם אירועים חיוביים תורמים לסטרס, ולא רק אירועים שליליים?

עודכן: 12 באוג׳ 2019


בתמונה: פרידה קאלו - גיבורת ההרצאה שבוטלה

"הרגע ביטלתי את הגעתי להרצאה הערב. תודה! איך לא חשבתי על זה קודם?" היא סימסה לי.

כשנפגשנו הבוקר לפגישת הליווי היא סיפרה לי על רצף אירועים משמחים שקרו לה בשבוע האחרון - בעבודה ובחיים הפרטיים. "כמה שפע. מצויין" שמחתי. "כן" היא אמרה בעייפות. מרוב שפע אני כבר לא רואה בעיניים". "אז לכי לישון היום מוקדם" הצעתי "תחזירי לעצמך כוחות". "אני לא יכולה. הערב אני הולכת להרצאה שנרשמתי אליה כבר לפני מספר חודשים. הייתי כל-כך מרוצה שהצלחתי להשיג כרטיס, מכיוון שההרצאות האלו בדרך כלל סולד אאוט. בכל פעם שהצצתי ביומן וראיתי את ההרצאה משובצת בו הייתי מבסוטה".

"את לא נראית לי מבסוטה עכשיו" אמרתי.

הסתכלנו ביחד על כל מה שעשתה בשבוע האחרון, ועל מה שצפוי לה בשבוע הקרוב. הסתכלנו על המשימות שלה כמו גם על שלל הבילויים שמשובצים לה ביומן. הסתכלנו על מה שחשוב לה. הסתכלנו על מאזן הכוחות שלה - כמה יש לה עכשיו (אחרי שגם אתמול בערב הייתה באירוע חשוב מהעבודה, והבוקר התעוררה לריצה לפני העבודה), ומה האפשרויות שלה למלא מצברים לפני ההרצאה של הערב.

דיברנו על כך שגם אירועים טובים שקורים בחיינו לוקחים מאיתנו כוחות, וצריך לקחת אותם בחשבון. "לא חשבתי על זה קודם" היא אמרה "תמיד זה נראה לי מסוג הדברים שאני חייבת לעשות, כי זה מה שנותן לי כוחות ומשמח אותי". "לא רק" עניתי. "כל דבר שעושים לוקח כוח, וחלק מהדברים גם מטעינים - נותנים כוח. מה שקובע הוא המאזן הסופי: האם אחרי שעשית אותו יש לך יותר כוח או פחות".

שאלתי אותה: "אחרי שהסתכלנו על התמונה הכוללת, מה את באמת רוצה?" והתשובה הייתה ברורה ומיידית: "להישאר בבית לערב שקט". "אז אם זה מה שאת באמת רוצה - מי זו זאת שמכריחה אותך ללכת?" "זו שכבר קנתה כרטיס, זו שחושבת שלוותר זה לחלשים, זו שכבר לא רואה בעיניים ומבצעת על אוטומט את מה שתכננה רק כי זה כתוב ביומן".

במקרה של היום היא החליטה להישאר הערב בבית, ויצאה מהשיחה רגועה ומבסוטה לקראת המשך יומה.

היכולת לומר "לא" היא בעוכרינו, ופעמים רבות היא מדלדלת את כוחותינו. היא מתעתעת אפילו יותר כשמדובר בדברים "טובים", בדברים שרצינו, בדברים שממלאים אותנו שמחה, עניין ומשמעות.

ההחלטה קלה יותר כשבוחרים בין "כן" ל"כן"

במקרה שבדוגמא: מה ישמח אותי/ יתרום לי יותר: ללכת להרצאה או להישאר בבית? מה נכון לסיטואציה הספציפית של היום?


החל מספטמבר יפורסמו בבלוג של המטענה אחת לשבוע מאמרים שמספרים על כל מה שקשור לטעינה ולהפחתת לחצים ושחיקה: כלים, מחקרים עדכניים, עקרונות, ראיונות ורעיונות שאפשר ליישם בעבודה ובחיים הפרטיים. רוצים להישאר מעודכנים? אתם מוזמנים להירשם כאן לבלוג

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page